WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Direct Mail & Online = Droomteam voor jouw merk

Blijf je doelgroep verrassen: De combinatie van direct mail en online

Met een multichannel campagne bereik je meer! Door verschillende kanalen in te zetten, vergroot je de effectiviteit van je marketingstrategie. Een krachtige combinatie is het gebruik van direct mail in combinatie met online kanalen, waarmee je uitstekende resultaten kunt behalen op het gebied van traffic en online orders.

Er zijn diverse toepassingen mogelijk. Je kunt je doelgroep bijvoorbeeld via een QR-code naar jouw social media kanalen sturen of naar andere digitale platforms leiden. Daarnaast kun je digitale media inzetten om je direct mail te versterken. Denk hierbij aan het versturen van vooraankondigings- en reminder e-mails. Met een relatief lage investering vergroot je zo de effectiviteit van je direct mail campagne.

Maar dat is niet alles. Wat dacht je van online targeting via Google Ads, social media of gerichte bannering? De kracht van herhaling is enorm. Daarom maakt de combinatie van offline en online marketing jouw campagne extra succesvol.

Laten we eens kijken naar de belangrijkste voordelen die deze strategie met zich meebrengt:

Meer herkenning, meer respons

Door zowel direct mail als online kanalen te gebruiken, vergroot je de kans dat je doelgroep jouw merk herkent en actie onderneemt.

Een hogere return on investment

Met de combinatie van direct mail en online marketing kun je een hogere ROI behalen. Door gericht te investeren in beide kanalen, maximaliseer je je rendement.

Een betere customer experience

Door je boodschap op verschillende kanalen te verspreiden, bied je je klanten een gevarieerde en boeiende ervaring. Dit draagt bij aan een positieve merkbeleving.

Een grotere bijdrage van jouw merk

Door de synergie tussen offline en online kanalen te benutten, vergroot je de impact van je merk. Je versterkt de boodschap die je wilt overbrengen en vergroot de betrokkenheid van je doelgroep.

Naast deze belangrijke voordelen zijn er nog meer voordelen te noemen:

  • Met direct mail verzilver je je online inspanningen. Door tastbare en persoonlijke communicatie toe te voegen aan je online strategie, maak je je marketinginspanningen tastbaar en gedenkwaardig.
  • Er zijn talloze combinaties mogelijk van offline en online kanalen. Door te experimenteren met verschillende mixen, kun je de meest effectieve strategie voor jouw merk ontdekken.
  • Doelgroepen worden benaderd op de manier die zij verkiezen. Door zowel offline als online kanalen in te zetten, geef je je doelgroep de keuze in welke vorm zij jouw boodschap willen ontvangen.
  • Uiterst gerichte targeting met herhaling is mogelijk. Door zowel offline als online kanalen te gebruiken, kun je je doelgroep op meerdere momenten en manieren bereiken, waardoor de kans op conversie wordt vergroot.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Direct & Digital? Lees dan hier meer en ontdek hoe je jouw merk kunt versterken met de krachtige combinatie van direct mail en online kanalen.

Direct aan de slag? Plan dan vandaag nog een afspraak in  om je doelgroep te verrassen en te bereiken!