WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Personalisatie heeft terecht een goede naam!

Direct mail en e-mail is uniek in zijn mogelijkheden om de boodschap 1 op 1 af te stemmen op de ontvanger. Personalisatie werkt, zo blijkt uit een onderzoek van MetrixLab. Vooral wanneer personalisatie verder gaat dan alleen het vermelden van de naam van de ontvanger.

Opvallen, de lezer verleiden om verder te kijken en actie te laten ondernemen. Met gepersonaliseerde marketing onderscheid je je van alle andere reclame-uitingen. Het resultaat? Meer aankopen door de ontvanger, die ook nog eens een betere relatie met het merk opbouwt.

Wat is personalisatie?

Bij personalisatie wordt de boodschap afgestemd op de ontvanger. Persoonlijke kenmerken, voorkeuren en interesses van de ontvanger zijn leidend.

  • Gebruik de (voor)naam. Sowieso in de aanhef, functioneel of juist opvallend.
  • Afbeeldingen die aansluiten op de interesses van de ontvanger. Heeft hij een tuin? Of woont hij in een appartement? Neem een foto op van een fantastisch ingericht balkon.
  • Bied een actie op maat aan. Nu korting bij een tuincentrum op hondenvoer voor hondenbezitters.
  • Refereer aan eerdere aankopen om een gevoel van ‘’wij kennen u” te geven.

tekst gaat verder onder de afbeelding

Cijfers personalisatie in Direct Mail

3 Belangrijke tips voor meer effect

1. Begrijp je klant echt
Sluit de personalisatie aan op de voorkeuren en interesses van de klant. Gebruik alleen relevante gegevens.

2. Geef je klant een gevoel van controle
Ga discreet en open met persoonlijke gegevens om. Vermeld dat uitschrijving mogelijk is en hoe dat dat werkt.

3. Maak personalisatie relevant
Echt relevante content wordt minder snel als storend ontvangen. Dan wordt de actie-bereidheid uiteindelijk groter.
Bekijk hier hoe De Volkskrant personalisatie toepast,

Bron: personalisatie in direct mail (MetrixLab 2021)

Wij willen jou ook graag beter leren kennen. Maak een afspraak voor een gratis inspiratiesessie of bel 020 – 495 38 38.