WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Direct Mail: Dé weg naar Generatie Y&Z!

Heb je moeite met het bereiken van jongeren in de leeftijdscategorie 18-29 jaar (Generatie Y&Z)? Zorg dat je bij ze op de deurmat belandt! Onderzoek toont namelijk aan dat fysieke direct mail een effectieve benadering is van deze doelgroep, die opgroeide in een wereld met mobieltjes, laptops en internet. 

Hun aandachtspanne is kort, maar wanneer je ze kunt verrassen en op de juiste manier benadert, is direct mail dé manier om hun aandacht te trekken en ze tot actie aan te zetten!

Direct mail effectief voor jongere generaties

  • Laten we eerst kijken naar enkele cijfers* die aantonen waarom direct mail niet mag ontbreken in jongerenmarketing.
    De jonge generatie staat erg positief tegenover het ontvangen van direct mail. Maar liefst 37% van de jongeren ervaart commerciële post als onderscheidend, tegenover slechts 27% onder 50-plussers.
  • Nemen ze vervolgens actie? Absoluut! Jongeren geven veruit het vaakst aan (in 67% van de gevallen) dat ze actie hebben ondernomen na het ontvangen en lezen van direct mail. Variërend van het bezoeken van een website tot het delen van informatie en het kopen van een product.
Bron: MetrixLab, generatie onderzoek 2020

Waar moet je dan op letten?

Zorg dat je begrijpt wie ze zijn en wat ze waarderen.
  • Personalisatie staat met stip op 1. Laat zien dat je je doelgroep kent. Benieuwd naar de cijfers en tips? Lees onze blog Personalisatie heeft terecht een goede naam 
  • Kies voor een opvallende vorm en opmaak (gebruik van kleuren, typografie en passende visuals)
  • Combineer je direct mail met online middelen door het gebruik van gepersonaliseerde URL’s, QR-codes voor toegang tot de juiste digitale omgeving, kortingen en speciale aanbiedingen.
  • Duurzaamheid wordt steeds belangrijker voor deze doelgroep. Maak dus gebruik van milieuvriendelijke materialen waarmee je de jongeren aanspreekt op hun waarden.
  • Gebruik de juiste ‘tone of voice’. Spreek de taal van de doelgroep, daag ze uit en houd het kort.
  • Houd ze geïnteresseerd door te blijven verrassen en vernieuwen, bijvoorbeeld via loyaliteitsprogramma’s.

De conclusie is dat direct mail veel kansen biedt om de jongerengeneratie te bereiken en een waardevolle toevoeging is binnen de mediamix. Dat zie je dan ook in de praktijk terug: veel merken en organisaties in bijvoorbeeld retail (fashion met name!), de reisbranche, persoonlijke verzorging (parfumerieketens!), maaltijdbezorging en webwinkels (integratie online en offline communicatie). Voorwaarde om deze doelgroep te boeien en tot actie aan te zetten, is echter dat je creatief bent, direct to the point komt en zorgt voor een relevante boodschap.

📩 Geïnspireerd om Generatie Y&Z te bereiken met Direct Mail? Laten we samen jouw campagne vormgeven! Neem vandaag nog contact met ons op via 020 – 495 38 38 en ontdek de mogelijkheden. 💬 Of plan gelijk een afspraak in met een van onze collega’s via onderstaande button.