WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Wie aandacht geeft, krijgt aandacht terug

Hoeveel aandacht en tijd besteedt een ontvanger aan direct mail? Wordt de boodschap herinnerd? Hoe zit het met de interesse, waardering en respons? Onderzoek toont aan dat de impact van direct mail onovertroffen is.

Qua aandachttijd en reclame-herinnering overtreft de gemiddelde mailing radiospotjes en tv-commercials. Online reclames worden sowieso slechts vluchtig bekeken. Nog meer goed nieuws: de gemiddelde respons op direct mail stijgt al jaren. Het persoonlijke aspect, de geloofwaardigheid en de betrouwbaarheid van een direct mail dragen daar ongetwijfeld aan bij.

En hoe zit dat bij jongeren?

Kan de ‘gehaaste’ generatie die is opgegroeid met internet ook met direct mail effectief worden benaderd? Jongeren besteden gemiddeld twee minuten aan het lezen van een direct mail. Dat is net zoveel als oudere generaties. 23% van de jongeren bewaart een direct mail, vooral de kortingskaart die er vaak in zit. Cijfers laten zien dat de jongere generatie inhoud en relevantie van de direct mail belangrijk vinden.

Snel to the point komen is juist bij jongeren een toegevoegde waarde. Ook de verdere uitkomsten zijn opvallend positief. Zo geeft 32% aan na het lezen van een direct mail meer interesse te hebben gekregen in een product of merk. Maar liefst 67% ging tot actie over: website bezoek, aanvullende informatie aanvragen of een aankoop doen.

Conclusie

Wie vecht om de beperkte aandacht van de consument, heeft met direct mail een sterk wapen in handen. 50-plussers, babyboomers en jongeren waarderen direct mail en kopen naar aanleiding van direct mail. Papier blijft hangen en wordt als een welkome afwisseling gezien. Hoog tijd om direct mail in de mediamix op te nemen!

 

Bron: Metrix Lab DM Benchmark 2021

Wij verrassen je graag met een verrassend concept. Bel 020 – 495 38 38 voor een gesprek en vrijblijvend voorproefje. Of plan gelijk een afspraak in met een van onze collega’s via onderstaande button.