WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

PSI-Vransen en de liefde voor direct mail

Activatie soms echt een uitdaging? Draai je vraagstuk eens om  

Wij halen meer uit iedere doelgroep: uit bestaande donateurs of meer uit een prospectdatabase. We zijn gespecialiseerd in het activeren van elke denkbare doelgroep. Met bewezen concepten, niet alleen voor fondsenwerving, maar ook voor abonneewerving, loyaliteitsprogramma’s en leadgeneratie.

Onderstaand artikel is eind 2023 gepubliceerd in Vakblad Fondsenwerving.

Waar staat PSI-Vransen voor?

Jeroen: ‘We bieden onze klanten al dertig jaar creatieve, slimme en kosteneffectieve direct mail oplossingen, gebaseerd op – soms echt verrassende – key-insights van de doelgroep. Dat combineren we met scherpere dataselecties. Met maar één doel: maximale ROI uit elke campagne. Daarbij ontzorgen we onze klanten door regie te bieden op het hele proces, van eerste idee tot de deurmat.’

Wat is de voornaamste trend die je op dit moment ziet vanuit ons werkgebied?

‘We zien dat doelgroepen steeds lastiger in beweging te krijgen zijn: een ontwikkeling die we in iedere branche zien. Dat vraagt dat je anders moet kijken naar activatievraagstukken. PSI-Vransen kijkt naar wat mensen remt om desgevraagd iets te doen, in plaats van de doelgroep te overladen met motieven om te responderen. We ‘flippen’ het vraagstuk als het ware, draaien het om. En dat leidt altijd tot nieuwe waardevolle inzichten, op basis waarvan we in staat zijn tot effectievere concepten.’

Kun je een voorbeeld geven van samenwerking met een klant waar je trots op bent?

‘Onze samenwerking met Nationale Vereniging de Zonnebloem, die zich inzet voor mensen met een lichamelijke beperking. Samen zorgen we voor een succesvolle aanpak in werving via Direct Mail: van concept en data tot uitwerking en uiteindelijk productie. Daarbij segmenteren we diep en doen via split-run tests steeds meer kennis op, waardoor we de doelgroepselecties en ook de proposities continu verder kunnen aanscherpen. Zo hebben we recent een interessante incentive test uitgevoerd om nieuwe donateurs te werven. Een segment kreeg een setje ansichtkaarten, een ander segment een fietsroute, aangevuld met een call-to-action om een gratis digitaal boekje met 24 fietsroutes te downloaden.

De responsecijfers zijn vertrouwelijk, maar je kunt je voorstellen hoe het gedragspsychologische principe van wederkerigheid hier werkt. Als je zo’n boekje downloadt, laat je dat gelijk gepaard gaan met een donatie.’

Ook méér uit je bestaande donateurs halen? Of zit je juist te springen om nieuwe donateurs? Dus kom gerust eens sparren. Bel nu 020 – 49 53 838 of klik op de button en boek direct een afspraak.