WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

DPG Media en direct mail

Prospecting, werving en behoud van abonnees met direct mail

DPG MEDIA WERFT EN BEHOUDT MET DIRECT MAIL

DPG Media is het grootste mediahuis van Nederland. Met merken als AD, de Volkskrant, Trouw, vtwonen en Libelle komt de uitgever dagelijks ‘over de vloer’ bij miljoenen Nederlandse huishoudens. Voor de werving van (proef)abonnementen en het behoud van abonnees zet DPG Media ook structureel direct mail in. “Daarmee onderscheiden wij ons in verschillende opzichten” zegt Manager campagneconcepten & -strategie Cornel van Buuren.

Verkoop en behoud van abonnementen is het werk van én van de beide marketingafdelingen van DPG Media. Huis-aan-huis folders en inserts worden daarbij groots en veelvuldig ingezet. Voor de benadering van abonnees die opgezegd hebben, om (proef)abonnees te behouden en voor abonnee werft abonnee acties, wordt campagnematig direct mail ingezet.

“In wervingscampagnes sturen we een direct mail naar mensen bij wie we de grootste kans hebben om een vast abonnement of een proef- abonnement af te sluiten.”

“Direct mail zetten we in als mensen abonnee zijn geweest en we ze proberen terug te krijgen. Of als we abonnees willen overtuigen dat ze niet moeten opzeggen. Soms gebeurt dat campagnematig, maar er is ook een constante onderstroom. Dat is een geautomatiseerd systeem met veel kleine aantallen en specifieke badges van gepersonaliseerde direct mail. Binnen grote wervingscampagnes neemt DPG Media ook vaak een adressenbestand mee. De uitingen zien er dan vaak hetzelfde uit als de huis-aan-huis-mailing, maar er wordt een adresveld aan toegevoegd. Daarnaast wordt ongeadresseerde post soms semi-geadresseerd door er ‘aan de bewoners van dit pand’ op te zetten.“

“Wij combineren het merkgevoel met actiematig, het eindigt altijd met een aanbieding.”

Cornel van Buuren hecht grote waarde aan de vormgeving van alle uitingen die in de brievenbus vallen. “Direct mail is heel geschikt om actiematig in te zetten. Wij verkopen abonnementen en proefabonnementen. Dan ben je per definitie actiematig.

Met direct mail kunnen we ons zowel actiematig als op merkniveau onderscheiden. Het ziet er allemaal goed uit en het merkgevoel van onze kwaliteitsmerken komt goed naar voren. Dat verschilt per titel. Het AD is commerciëler dan de Volkskrant. En als je kijkt naar wat voor prachtige boekjes je krijgt als abonnee van Trouw. Columns, artikelen, kruiswoordpuzzels, noem maar op. Direct mail geeft ons daar de ruimte voor. Je krijgt echt iets inhoudelijks, dat past bij een kwaliteitsmerk.”

“PSI-Vransen is voor ons de expert. Zij weten wat het beste werkt.”

“Voor direct mail, maar ook voor huis-aan-huismaterialen en inserts, werkt DPG Media intensief samen met PSI-Vransen. Zij zijn voor ons de expert, weten wat het beste werkt. Als wij het sterk thematisch of juist commercieel willen hebben, dan komt mijn contactpersoon Peter Burmanje met ideeën. Op basis daarvan beslissen wij wat we doen, gelet op creativiteit en kosten.”

“De meerwaarde van PSI-Vransen is dat zij meedenken in creativiteit, maar ook of dingen productie- en kostentechnisch haalbaar zijn. En natuurlijk een stuk gemak.”

Wil je graag weten hoe jij direct mail kan toepassen binnen de totale media mix?
Boek een online afspraak met een van onze DM-experts of bel 020 – 495 38 38.