Laat zien dat je je vaste klanten kent
Stel je voor dat je naar een restaurant gaat waar je al jaren komt, de eigenaar ziet je binnenkomen en reageert alsof hij je nog nooit heeft gezien. Dat zou een tegenvaller zijn. Met direct mail werkt dit hetzelfde.
Toepassingen
Maak het persoonlijk, geef de ontvanger het gevoel dat je weet wie hij is, dat je hem kent, dat je weet wat hij leuk vindt en wat hij eerder heeft gekocht. Of gedoneerd.
Het meest persoonlijke dat iemand heeft is zijn naam. Gebruik die én de andere informatie die je hebt op een creatieve manier. Geef voorrang of korting vanwege eerdere aankopen of donaties, bedank voor de klandizie sinds <maand jaar> of vertel dat je klant dit jaar al 3 keer heeft besteld en bij de 4e bestelling een cadeau krijgt.
Bruikbare informatie
- Beloon op basis van order historie
- Beloon op basis van lange relatie
- Refereer aan eerdere orders/donaties
- Laat weten dat je voorkeuren kent
- Feliciteer op belangrijke (feest)dagen
Aandachtspunten
- Voorkom fouten in personalisatie
- Personaliseer niet te veel per mailing
- Zorg voor een kwalitatieve uitstraling
Wij willen jou graag beter leren kennen! Boek nu een afspraak voor een gratis inspiratiesessie of bel 020 – 495 38 38.