WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Direct mail: je kunt er niet omheen!

Het bombardement aan reclame-uitingen dat elke dag over ons heen wordt gestort, is overweldigend. Het zijn er zo’n 3.000. Oftewel 125 per uur. Elke minuut twee. Een indrukwekkend aantal, maar hoeveel indruk maakt zo’n uiting dan nog? 

Het is gezien deze aantallen geen wonder dat direct mail aan een opmerkelijke opmars bezig is. Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van persoonlijk communiceren via de deurmat. En daar zien ze veel van terug.

Aandacht scoort

Geen enkel ander middel dan direct mail geeft de mogelijkheid om de boodschap zo precies af te stemmen. Niet op een groep mensen, maar op één persoon. Iemand die de tijd en moeite neemt om niet even in een split second te kijken, maar minutenlang bezig wil zijn met wat jij te vertellen hebt en laat zien. Kom daar maar eens om op het internet. Klik en weg is die e-mail. Swipe en weer door… Ooit had de direct mailing op de deurmat concurrentie van heel veel andere post. Dat is tegenwoordig wel anders. De postbode komt niet meer elke dag langs. Een direct mail krijgen met je naam erop en een aanbod speciaal voor jou is gewoon leuk. Dat is op zichzelf al winst.

Meer dan alleen respons

Respons op een direct mail is belangrijk. Postorderbedrijven ontleenden daar in het verleden zelfs hun bestaansrecht aan. Volle postzakken, daar ging het om. Maar respons is niet het enige dat direct mail oplevert.

Tegenwoordig zijn er steeds meer A-merken en dienstverleners die direct mail inzetten om bij te dragen aan hun omzet én aan hun imago. Merksympathie opbouwen, ook daar kan direct mail aan bijdragen. Dan gaat het dus om meer dan op korte termijn omzet scoren met die grote winactie, een leuk premium of een kortingscoupon. Al weten marketeers in de fashion- en retailsector heel goed hoe effectief die zijn om de consument in actie te laten komen.

Er kan zovéél met direct mail

Voorzetten in social media, scoren via direct mail. De combinatie van off- en online verrast en helpt om de direct mail inspanning te verzilveren. Niet alleen bij jongeren! Creativiteit werkt. In vormgeving, in copy, in verrassende enveloppen, gimmicks en vooral een aanbod dat niemand kan weerstaan. Maak het persoonlijk. Noem de lezer bij naam en toenaam, maar zet ook andere informatie op een relevante manier in. Bijvoorbeeld dat iemand al jaren klant is of binnenkort jarig is.

Direct mail is here to stay

Direct mail is niet meer weg te denken uit een optimale communicatie- en middelenmix. Begeleiding door experts is cruciaal. Specialisten bij wie direct mail in hun DNA zit.

Wil je graag weten hoe jij je doelgroep via de deurmat kan informeren, inspireren en activeren?
Boek een online afspraak met een van onze DM-experts of bel 020 – 495 38 38.