Deze 5 drivers maken jouw direct mailing succesvol!
1. Doelgroep & data selectie
Een succesvolle direct mailing begint met de kwaliteit van het databestand. Verrijk, ontdubbel, segmenteer het bestand. Hoe fijnmaziger en hoe minder waste, hoe beter.
2. Aanbod
Maak het aanbod ‘you can’t refuse’. Korting, cadeautje, win-actie, attentie. Speel met het aanbod, presenteer het als onweerstaanbaar en gebruik urgentie.
3. Vorm
Een afwijkende envelop, personalisatie, scratch-off card, gimmick: er kan zoveel meer. Verrassende vormgeving leidt tot verrassende resultaten.
4. Design / Copy
Een Kleur, afbeelding, stijl. Elk detail helpt om de lezer te inspireren. Goede copy leest als een goed gesprek. Vraag niet om respons maar maak responderen makkelijk.
5. Timing
Zelfs de dag van de week waarop de mailing ‘valt’ heeft invloed op het resultaat. Ook essentieel: afstemming met online communicatie en interne capaciteit voor verwerking van respons.
Wil je graag advies om jouw boodschap nog krachtiger over te brengen. Lees hier wat PSI Vransen voor jou kan betekenen. Direct aan de slag? Boek dan nu een online afspraak met een van onze DM-experts of bel 020 – 495 38 38.