WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Voor fondsenwervers is direct mail dé mogelijkheid om op te vallen en blijvende betrokkenheid te stimuleren. Het persoonlijke karakter van direct mail zorgt voor een diepgaande verbinding met potentiële donateurs. En door een verhaal te vertellen dat raakt en inspireert, bouw je met direct mail langdurige relaties op met je bestaande donateurs. Ontdek hoe je direct mail kunt integreren in je communicatiemix. Om grotere impact te maken en je doelstellingen te realiseren.

 

Je kan niet om direct mail heen

55

Bekijkt een DM

34

Deelt informatie

27

Onderneemt actie

42

Herinnert zich een DM

*Bron: MetrixLab DM Benchmark 2021

Direct mail zet donateurs aan tot actie

Direct mail kan voor verschillende doelen worden ingezet, afhankelijk van de specifieke behoeften en doelstellingen van je organisatie. Hier zijn enkele doelen waarvoor direct mail effectief kan worden ingezet:

Werven van donateurs: Zet direct mail in om potentiële donateurs aan te spreken en hen aan te moedigen om een bijdrage te doen.

Werving van extra donaties: Verstuur gerichte direct mailcampagnes om bestaande donateurs te motiveren om extra financiële bijdragen te doen.

Loyaliteit opbouwen: Door regelmatige en gepersonaliseerde direct mail te versturen, wordt een sterke band gecreëerd tussen jouw organisatie en je donateurs, wat leidt tot langdurige steun.

Betrokkenheid vergroten: Maak gebruik van direct mail om donateurs te betrekken bij de missie en activiteiten van je organisatie, waardoor ze zich meer verbonden voelen en actiever deelnemen.

Informatieverstrekking: Gebruik direct mail om belangrijke informatie te delen over de prestaties, doelstellingen en impact van je organisatie met je donateurs.

Evenementen promoten: Stimuleer deelname aan evenementen via direct mail door relevante details en aanmoedigingen te verstrekken aan je donateurs.

Waarom via direct mail?

Indringend bereik en slimme personalisatie: Direct mail stelt organisaties in staat om een groot aantal mensen indringend te bereiken. Bovendien kan de uiting verregaand gepersonaliseerd worden, waardoor je de boodschap specifiek kunt afstemmen op de interesses en geschiedenis van de ontvanger. Dit vergroot de kans dat mensen zich persoonlijk betrokken voelen bij jouw goede doel.

Tastbaar maakt impact: Een fysieke brief of folder die mensen in hun handen kunnen houden, laat een diepere indruk achter dan een digitale uiting. Het geeft ontvangers iets tastbaars om te bekijken en vast te houden, met meer impact als gevolg.

Directe aandacht: Direct mail vereist dat ontvangers de brief openen en lezen. In vergelijking met e-mails, die vaak genegeerd of als spam gemarkeerd worden, heeft direct mail een hogere kans om direct de aandacht van de ontvanger te trekken.

Mogelijkheid tot storytelling: Direct mail biedt de mogelijkheid om een verhaal te vertellen op een manier die mensen emotioneel raakt. Door een persoonlijk verhaal te delen of de impact van donaties te illustreren, kun je een krachtige boodschap overbrengen.

Mogelijkheden tot follow-up: Na het verzenden van direct mail is het mogelijk om op te volgen met telefoongesprekken of andere follow-upmethoden om interesse te peilen, vragen te beantwoorden en activatie te stimuleren. Dit persoonlijke contact verhoogt de betrokkenheid.

Waarover wil jij eens sparren?

Ik wil graag dat:

  • onze donateurs hogere incidentele giften doen
  • meer donateurs ons steunen via automatische incasso
  • we nieuwe jongere donateurs aantrekken
  • onze donateurs ons langer steunen
  • onze donateurs precies de content krijgen die zij wensen
  • onze donateurs ons steunen met belastingvoordeel
  • onze donateurs overwegen ons te steunen met hun nalatenschap
  • inactieve donateurs ons weer gaan steunen met een gift
  • meer bedrijven ons zouden steunen
  • mijn direct mail programma zorgeloos wordt opgepakt en uitgevoerd.

Aan de slag!

Ontdek hoe wij jouw organisatie kunnen helpen! Kom vrijblijvend langs voor een DM-inspiratie sessie of gewoon om eens te sparren met één van onze DM experts!

Ontdek tijdens deze sessie hoe je scoort met direct-mail. We laten je succesvolle cases zien, je ontdekt allerlei creatieve productiemogelijkheden en maakt kennis met de uitgebreide mogelijkheden van QR voor een hogere conversie van ‘direct’ naar ‘digital’.

Zet je voor je donateurs al direct mail in, maar wil je dit naar een niveau hoger tillen? We helpen je verder en ontwerpen samen een aantrekkelijke en gepersonaliseerde direct mail-uiting binnen het formaat dat het beste past bij jouw doelgroep en doelstellingen.

Zorgeloos je (direct-mail) drukwerkproductie uitbesteden? We beschikken over een zorgvuldig geselecteerd netwerk aan productiefaciliteiten dat voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid.

FLIP! is de manier waarop PSI-Vransen kijkt naar activatie vraagstukken: vraagstukken met name rondom doelgroepen die ‘lastig in beweging te krijgen zijn’. Om deze vraagstukken op te lossen moet je soms afwijken van vaste vertrouwde paden en dus je denkwijze durven ‘flippen’! Deze denkwijze delen we graag met jou en jouw bedrijf (voor interne of externe communicatie) tijdens een: FLIP! Inspiratiesessie of FLIP! Workshop.

Boek nu een online afspraak met een van onze DM-experts of bel 020 – 495 38 38. Dan zorgen wij voor een forse dosis inspiratie wat jou verder helpt met het ontwikkelen van een direct mail campagne.

PSI-Vransen helpt je te scoren met direct-mail. Van idee tot deurmat.

Waarom PSI-Vransen

Samen met jou gaan we aan de slag voor een doordachte strategie, een creatief concept en uitmuntende uitvoering voor een mooie Return On Investment.

  • Persoonlijke begeleiding
  • Meer dan 25 jaar DM-ervaring
  • All-in tarief van idee tot deurmat
  • Privacy waarborg
  • Hulp bij datavewerking
  • Bezorgd door PostNL

Meer weten? Bel Jeroen Kimmel +31651602589 of Niels Plomp +31634389348