WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Onderdelen in de vorm van iconen voor een succesvolle direct mail campagne

5 drivers voor een succesvolle direct mail campagne

Het ontwikkelen van een direct mail (DM) campagne kan een lastig proces zijn. Van strategie en data-analyse tot het ontwerp en de verzending; er zijn veel variabelen waar je rekening mee moet houden voor een succesvolle direct mail campagne. In deze fase van de ontwikkeling stel je jezelf misschien vragen als: “Heb ik de juiste doelgroep geselecteerd?” of “Komt mijn boodschap wel op het juiste moment aan?”

Bij PSI-Vransen helpen we je om deze twijfels weg te nemen en jouw direct mail campagne om te zetten in een succes. We nemen je stap voor stap mee door de belangrijkste succesfactoren van een effectieve DM-campagne.

1. Data: Bereik de juiste mensen

Een succesvolle direct mail campagne begint met de kwaliteit van je databestand. Zonder de juiste doelgroep, zullen zelfs de beste aanbiedingen en creatieve concepten weinig effect hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je de juiste mensen bereikt?

  • Selectie van doelgroepadressen: Bij PSI-Vransen werken we samen met betrouwbare data-leveranciers om de juiste doelgroep voor jouw campagne te identificeren. Van B2B-adressen tot B2C-adressen, we zorgen ervoor dat jouw boodschap bij de juiste mensen op de mat valt.
  • Kwaliteit van je data: Verrijk, ontdubbel, segmenteer je databestand. Hoe fijnmaziger en relevanter; hoe minder waste.
  • Privacy-compliance: Uiteraard werken we altijd volgens de strengste eisen van de privacywetgeving. Je kunt erop vertrouwen dat jouw klantdata veilig en conform de wet wordt verwerkt.

2. Aanbod: Wat overtuigt jouw doelgroep?

Maak het aanbod ‘you can’t refuse’. Korting, cadeautje, win-actie, attentie. Speel met het aanbod, presenteer het als onweerstaanbaar en gebruik urgentie. Het moet jouw doelgroep aanspreken en hen aansporen om actie te ondernemen. Dit betekent dat je niet alleen een aantrekkelijk product of dienst moet aanbieden, maar ook de juiste incentive moet vinden om hen te overtuigen.

  • Creëer relevantie: Zorg dat je aanbod aansluit bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Is het iets wat hen daadwerkelijk aanspreekt?
  • Duidelijke call-to-action: Wat verwacht je van de ontvanger? Een aankoop, een inschrijving, een aanvraag? Maak de call-to-action glashelder.

3. Vorm: Hoe zorg je dat jouw mailing opvalt?

Bij direct mail gaat het niet alleen om de boodschap, maar ook om hoe je deze presenteert. Je mailing moet opvallen in de brievenbus, zodat het meteen de aandacht van de ontvanger trekt.

  • Creatief ontwerp: Een afwijkende envelop, personalisatie, scratch-off card, gimmick; het juiste ontwerp maakt je boodschap visueel aantrekkelijk en vergroot de kans dat deze geopend en gelezen wordt.
    Onafhankelijk advies: Bij PSI-Vransen adviseren we je over de beste productievorm voor jouw mailing, zonder beperkingen door een eigen machinepark. Zo krijg je altijd een oplossing die optimaal aansluit bij jouw campagne.

4. Design & Copy: Vertel het juiste verhaal

Het design en de copy van jouw mailing zijn de elementen die je boodschap tot leven brengen. Samen bepalen ze de toon en uitstraling van je campagne en vormen ze een directe verbinding met jouw doelgroep.

  • Pakkende teksten: Goede copy moet niet alleen de boodschap overbrengen, maar de lezer ook overtuigen om in actie te komen. Goede copy leest als een goed gesprek. Vraag niet om respons maar maak responderen makkelijk.
  • Sterk design: Zorg dat jouw visuele identiteit terugkomt in het design. Een consistent en aantrekkelijk ontwerp verhoogt de herkenbaarheid en het vertrouwen. Een kleur, afbeelding, stijl. Elk detail helpt om de lezer te inspireren.

Lees meer over hoe je met jouw boodschap je doelgroep in beweging krijgt

5. Timing: Komt jouw boodschap op het juiste moment aan?

De timing van je direct mail kan bepalend zijn voor het succes. Verstuur je de mailing op het juiste moment om de aandacht van de ontvanger te krijgen?

  • Perfecte planning: Wij helpen je om de juiste verzendmomenten te kiezen, zodat jouw boodschap niet verloren gaat in drukke periodes of juist aankomt op momenten van maximale impact.
  • Ook essentieel: afstemming met online communicatie en interne capaciteit voor verwerking van respons.

Bij PSI-Vransen zorgen we ervoor dat jouw direct mail campagne op elk vlak optimaal wordt uitgevoerd. Van het selecteren van de juiste doelgroep tot het creatieve ontwerp en de uitvoering, wij bieden je de complete oplossing. Als één van de grootste onafhankelijke experts in direct mail producties in Europa hebben we toegang tot een breed netwerk van leveranciers en productiefaciliteiten, wat ons in staat stelt om altijd de beste match voor jouw campagne te vinden.

Wil je meer weten over hoe wij jouw direct mail campagne succesvol kunnen maken? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek of bezoek onze website voor meer informatie.