hogere conversie
wordt beter herinnerd
hogere besteding
meer response
Het combineren van Direct & Digital
De klassieke DM krijgt extra kracht in combinatie met digitale communicatie. Of het nu gaat om het werven van nieuwe klanten of donateurs, het activeren van nieuwe en bestaande relaties of de conversie vergroten; combineer direct mail met digitale communicatie en je conversie wordt tot wel 28% hoger. Laat je inspireren. Vergroot je succes met een digital targeting.
Ontvanger waardeert digitaal
Heeft de geadresseerde in je mailing de mogelijkheid om ook digitaal informatie in te winnen of actie te ondernemen, dan voelen ze zich meer gewaardeerd. Uit onderzoek blijkt dat het om bijna 60% van alle ontvangers gaat. Bovendien herinneren ze de mail tot 40% beter en wordt de brand awareness sterk verhoogd.
Driemaal digitaal
Aantrekken van nieuwe klanten, activeren van klanten uit eigen database, behoud van klanten en donateurs (retentie), conversie door upgraden, cross-sell, tell-a-friend of andere DM-campagnes; digitaal kan je succes vergroten. PSI-Vransen inspireert je op drie verschillende manieren.
Herken je klanten of donateurs doordat je ze via je DM laat inloggen op een landingspagina, gebruik een persoonlijke URL, promotie- of QR-code, of herken ze aan hun online profiel. En het kan nog meer high-tec door een NFC-chip toe te voegen voorzien van data, bijvoorbeeld verwerkt in een bijgesloten pasje.
Met een NFC-chip kun je binnen een straal van 10 centimeter en op een veilige manier gegevens uitwisselen. Denk aan contactloos betalen en de OV-chipkaart als voorbeeld. De chip is programmeerbaar, zodat je hem direct naar de klant kunt herleiden. Bovendien heb je geen aanvullende software nodig, je kunt de chip direct toepassen. Koppel de NFC-chip aan geografische data en je verrijkt je klanten- of donateursprofiel.
Via een gepersonaliseerde QR-code opent de ontvanger een gepersonaliseerde internetpagina. Dat geeft niet alleen een hogere betrokkenheid, maar je kunt ook het betaalgedrag monitoren en extra gegevens laten invullen. Bovendien kun je na het bezoek op de pagina digital ads laten zien (retargeting). En wat dacht je van de meetbaarheid via een dashboard met real time gegevens? Allemaal informatie waarmee je nog betere sturing geeft aan je campagnes.